مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-07اقتصادي

مالیات ستانی نیازمند به روز رسانی سامانه ها


در میزگرد مسیر درآمد مالیاتی در برنامه هفتم توسعه گفته شد در حال حاضر برای مالیات ستانی پلتفورم کارآمدی وجود ندارد که این موضوع باید اصلاح شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، نشست کارشناسی مسیر درآمدهای مالیاتی در برنامه هفتم توسعه با حضور محمد نوری مدیر اداره مالیات شبکه کانون های تفکر ایران، حسن میرزاپور مدیر اداره نرم افزار بانک مرکزی و علی ملکزاده پژوهشگر اقتصادی در خبرگزاری مهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد نوری مدیر اداره مالیات شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) گفت: مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر دارایی و در آمد نیاز به یک پلتفرم دارد و در حال حاضر برای مالیات ستانی پلتفرم کارآمدی وجود ندارد و مالیات ستانی در این بخش هنوز در نقطه صفر است.

مالیات ستانی با شیوه فعلی قابل نقد است وی در ادامه افزود: اگر مالیات ستانی را یک بسته (درآمد محاسبه هزینه قابل قبول، محاسبه معافیت، تشخیص درآمد مشمول مالیات ستانی و…) در نظر بگیریم با شرایط فعلی مالیات ستانی با مشکل رو به رو خواهد بود؛ از گذشته تا امروز مالیات ستانی به شیوه ای بوده که یک نفر اظهارنامه می دهد و یک ناظر این اظهارنامه را بررسی می کند و تمام موارد توسط عامل انسانی راستی آزمایی می شود حتی شناسایی مدعیان و ارزیابی مالیاتی هم با ابزارهای مالیاتی نبوده و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات ستانی نیازمند به روز رسانی سامانه ها

مالیات ستانی نیازمند به روز رسانی سامانه ها