مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:002023-06-28پزشكي

کمک هوش مصنوعی به پدر شدن مردان نابارور


پژوهشگران یک الگوریتم هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که به سرعت و با دقت تعداد اسپرم ها را در مردان نابارور شناسایی می کند و می شمارد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از نیواطلس، پژوهشگران استرالیایی یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام اسپرم سرچ (SpermSearch) توسعه داده اند که می تواند در زمان بسیار کوتاهی، تعداد اسپرم ها را در مردانی که به شدت نابارور هستند، به دقت شناسایی کند و به مردانی که می خواهند صاحب فرزندان بیولوژیکی شوند، امید می دهد.

شدیدترین شکل ناباروری، آزواسپرمی غیر انسدادی(NOA) است که حدود یک درصد از مردان و حدود پنج درصد از زوج هایی که به دنبال درمان ناباروری هستند را تحت تاثیر قرار می دهد.

آزواسپرمی غیر انسدادی(NOA) به عنوان عدم وجود اسپرم در انزال به دلیل شکست در اسپرم زایی تعریف می شود و شدیدترین شکل ناباروری مردان است.

آزواسپرمی غیر انسدادی به عنوان فقدان کامل اسپرم در انزال به دلیل تولید غیر طبیعی اسپرم تعریف می شود و می تواند ناشی از ژنتیک، عدم تعادل هورمونی، قرار گرفتن در برابر تشعشعات و سموم و داروها باشد.

برای کمک به پدر شدن مردان مبتلا به آزواسپرمی غیر انسدادی، این افراد باید تحت یک عمل جراحی قرار گیرند که در آن بخشی از بیضه آنها برداشته می شود و اسپرم به صورت دستی استخراج می شود تا بتوان از آن برای بارور کردن تخمک های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک هوش مصنوعی به پدر شدن مردان نابارور

کمک هوش مصنوعی به پدر شدن مردان نابارور