مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-09سياسي

سیر تا پیاز کلاهبرداری های مجازی به روایت قاضی کرمانی


قاضی احمد سالاری به توضیح درباره نحوه کلاهبرداری های مجازی پرداخت و از مردم خواست در ارتباطات مجازی خود ساده لوح نباشند تا فریب نخورند.

- خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: قاضی احمد سالاری بازپرس شعبه هفتم دادسرای کرمان است، این قاضی جوان تاکنون به پرونده های مختلف جرایم سایبری رسیدگی کرده است و از کارکشته ترین قضات در این حوزه است.

او در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره نحوه وقوع جرایم فضای مجازی صحبت کرد و از مردم خواست در ارتباطات مجازی خود ساده لوح نباشند تا فریب نخورند.

جرایم اقتصادی در صدر پرونده های مجازی این قاضی جوان می گوید: بیشترین فراوانی پرونده های مرتبط با فضای مجازی، جرایم اقتصادی و به طور خاص کلاهبرداری اینترنتی است و در رتبه های بعدی هم جرایم مربوط به حیثیت و شخصیت معنوی اشخاص مانند: افترا، نشر اکاذیب و توهین ها و سپس و جرایم اخلاقی و منافی عفت قرار دارند و جرایمی که با صوت و تصویر مجرمانه سر و کار دارد در عین شایع بودن، نسبت به دسته اول (جرایم اقصادی) فراوانی کمتری دارند.

کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی رخ می دهد از حیث نحوه ارتکاب و به تبع آن نحوه رسیدگی قضایی، عنصر قانونی و میزان  قانونی مجازات مرتکب جرم، انواع مختلفی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر تا پیاز کلاهبرداری های مجازی به روایت قاضی کرمانی

سیر تا پیاز کلاهبرداری های مجازی به روایت قاضی کرمانی