مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 09:202023-07-10اجتماعي

سوزاندن بقایای کشاورزی جرم است


آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، شش ماه تا دو سال حبس دارد.

- ایسنا/البرز رییس اداره محیط زیست نظرآباد گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، شش ماه تا دو سال حبس دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد محمودی اظهار کرد: سوزاندن بقایای کشاورزی (کاه و کلش) علاوه بر آلودگی زیست محیطی، احتمال سرایت آتش با توجه به گرم بودن هوا به سایر مزارع، مناطق جنگلی و باغات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، گفت: برابر ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون پسماند و ماده 20 قانون هوای پاک مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی، آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت اکیدا ممنوع بوده و جرم تلقی می شود.

وی گفت: برابر ماده 19 قانون مجازات اسلامی، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس (6 ماه تا دو سال) یا جزای نقدی بین 6تا24میلیون تومان محکوم می شوند.

محمودی به کشاورزان نظرآبادی توصیه کرد با ساز و کارهای درست از بقایای گیاهی به عنوان بهترین کود استفاده کرده و یا با جمع آوری و بسته بندی آن به مصرف خوراک دام برسانند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد گفت: از بین رفتن مواد تغذیه ای که طی دوره رشد در گیاه بجا مانده، نابودی مواد آلی و میکرو ارگانیسم ها و موجودات زنده مفید در خاک، کاهش باروری و حاصلخیزی خاک، کاهش تحمل گیاه در برابر آفات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزاندن بقایای کشاورزی جرم است

سوزاندن بقایای کشاورزی جرم است