مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 18:102023-06-25اقتصادي

شرایط بازپس گیری املاک مسکونی تحت تملک بانک ها


بانک مرکزی شرایط استرداد املاک مسکونی تملیک شده توسط بانک ها را تشریح و اعلام کرد: املاک مسکونی یادشده در صورت ارایه درخواست کتبی مالکان قبلی و موافقت بانک تحت شرایطی به آن ها واگذار می شود.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، بانک مرکزی ضمن ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی شرایط استرداد املاک تملک شده بانک ها را تشریح کرد.

بانک مرکزی در این دستورالعمل با هدف مساعدت به افرادی که ملک مسکونی آن ها به تملک شبکه بانکی کشور درآمده است، موافقت کرده است تا املاک مسکونی یادشده در صورت ارایه درخواست کتبی مالکان قبلی و موافقت بانک تحت شرایطی که در ادامه آمده است به آن ها واگذار می شود.

طبق این دستورالعمل، املاکی که تا قبل از 13 بهمن 1401 به تملک بانک درآمده اند، باید حداکثر درخواست خود را تا 13 مردادماه سال 1402 برای اقاله ملک به بانک ارائه دهند، اما املاکی که تاریخ تنظیم سند انتقال آن ها به بانک بعد از 13 بهمن 1401 است، یک سال برای ارائه درخواست کتبی، مراحل قانونی و تأمین وجه مالک قبلی آن ها زمان تعیین شده است.

بر اساس ماده 11 دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی، شرایط استرداد املاک تملیک شده بانک ها عبارت است از: چنانچه ملک مسکونی در ازای مطالبات مؤسسه اعتباری ناشی از اعطا / ایجاد تسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بازپس گیری املاک مسکونی تحت تملک بانک ها

شرایط بازپس گیری املاک مسکونی تحت تملک بانک ها