مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-15اقتصادي

ممنوعیت فصلی واردات برنج پابرجاست/ شایعات به بازار آسیب می زند


دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیش از 50 درصد از برنج های ایرانی که سال گذشته برداشت شد همچنان در انبارها دپو هستند.

یکی از گلایه فعالان این حوزه این است که 70 درصد برنج های خارجی در استان های شمالی توزیع می شود و با سوءاستفاده سوداگران منجر به تخریب برنج ایرانی شده است.

به گفته سیدعلی طاهری، رییس اتحادیه برنج فروش های بابل با رصد آمار واردات برنج بیشتر بارنامه ها به مقصد استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان است.

به گفته رییس اتحادیه برنج فروش های بابل با رصد آمار واردات برنج بیشتر بارنامه ها به مقصد استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان است.

مصرف سرانه هر فرد 37 تا 40 کیلوگرم برنج است که با توجه به آمار جمعیت سالانه 3 میلیون و 200 هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن وارد شود اما سال گذشته 2 برابر وارد شد.

در ادامه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار برنج کشور، واردکنندگان را ملزم به اخذ شناسه کالا کرده است تا به این ترتیب آمار واردات مشخص باشد و محصول بیش از نیاز داخل وارد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت فصلی واردات برنج پابرجاست/ شایعات به بازار آسیب می زند

ممنوعیت فصلی واردات برنج پابرجاست/ شایعات به بازار آسیب می زند