مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 16:502023-07-03اقتصادي

مبارزه با بیماری سفیدک انگور در 20 هزار هکتار از تاکستان های خراسان شمالی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مبارزه علیه بیماری سفیدک انگور در تاکستان های این استان در سطح 20 هزار و 715 هکتار خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مبارزه علیه بیماری سفیدک انگور در تاکستان های این استان در سطح 20 هزار و 715 هکتار خبر داد.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی فراوان ‏و تدریجی اواخر خرداد ماه سبب شد تا شرایط رطوبتی برای فعالیت مجدد بیماری فراهم شود و در 20-15 روز گذشته ‏نیز هوای خنک در اقلیم تاکستان حکم فرما بود که موجب شد تا بیماری سفیدک داخلی توسعه و تکثیر یابد.

‏ وی افزود: تاکنون در سه مرحله و عمدتا در قالب پیشگیری در سطح 20 هزار و 715 هکتار با ‏بیماری مبارزه شده است که حدود 8 هزار و 180 هکتار مربوط به یک ماهه اخیر بوده و با اطلاع رسانی صورت ‏گرفته از طریق شبکه مراقبت، تاکداران در حال سمپاشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان سطح مبارزه انجام شده، 11 هزار و 320 هکتار مربوط به به تاکستان های عمدتا دیم ‏دهستان بدرانلو در شهرستان بجنورد است و سپس برحسب اولویت شهرستان های شیروان، مانه و سملقان و فاروج نیز مبارزه شیمیایی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با بیماری سفیدک انگور در 20 هزار هکتار از تاکستان های خراسان شمالی

مبارزه با بیماری سفیدک انگور در 20 هزار هکتار از تاکستان های خراسان شمالی