مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-10سياسي

آغاز تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی برای ورود به بهارستان


در فاصله هشت ماه مانده به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با وجود آغاز تحرکات جریان های سیاسی، تکلیف قانون این انتخابات همچنان در ابهام است.

- در فاصله هشت ماه مانده به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با وجود آغاز تحرکات جریان های سیاسی، تکلیف قانون این انتخابات همچنان در ابهام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز 11 اسفند سال جاری برگزار می شود با این حال هنوز تکلیف اصلاح قانون انتخابت مجلس مشخص نشده و ستاد انتخابات کشور اقدامات اجرایی خود را براساس قانون فعلی دنبال می کند.

انتخابات تناسبی در انتظار نظر مجمع تشخیص مصلحت نمایندگان دوره یازدهم مجلس از مدت ها پیش طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را در دست بررسی داشتند که این طرح نهایی شد و برخی ایراداتی که شورای نگهبان به آن وارد کرد بود، رفع شد.

البته شاید پرچالش ترین موضوع در این اصلاحیه، تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران بود.

هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام دو بار انتخابات تناسبی را مغایر با سیاست های کلی انتخابات تشخیص داد اما مجلس بر نظر خود اصرار کرد تا انتخابات تناسبی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی برای ورود به بهارستان

آغاز تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی برای ورود به بهارستان