مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 19:212023-07-15بين الملل

مسکو: آماده برگزاری نشستی سه جانبه با باکو و ایروان هستیم


وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور آماده برگزاری نشستی سه جانبه با جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای بررسی توافقنامه های مربوط به قره باغ و توافقنامه صلح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور آماده برگزاری نشستی سه جانبه با جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده تا اجرای توافقنامه های مربوط به قره باغ و همچنین امضای توافقنامه صلح بررسی شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ما به تصمیم حاکمیت ارمنستان احترام می گذاریم، با این وجود، این موضوع به تغییر ریشه ای در شرایط اساسی منجر شد که بر اساس آن، بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر 2020 امضا شده و نیروهای حافظ صلح روسیه نیز در منطقه مستقر شدند .

در این بیانیه اضافه شده است: باید فورا زمینه را برای توافق صلح میان باکو و ایران بر اساس توافق هایی که پیشتر حاصل شده، آماده سازی کنیم .

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کردند: ما آماده تنظیم نشست سه جانبه وزیران در مسکو در آینده نزدیک بوده تا راه های اجرای توافقات در سطوح عالی از جمله توافقنامه صلح بررشی شود .

از سوی دیگر متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه هفته پیش نیز با تأیید حمایت واشنگتن از مذاکرات میان ارم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: آماده برگزاری نشستی سه جانبه با باکو و ایروان هستیم

مسکو: آماده برگزاری نشستی سه جانبه با باکو و ایروان هستیم