مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-13پزشكي

رتبه اول ایران در تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی


معاون برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در حوزه تولید رادیوداروهای تشخیصی و رادیوداروهای درمانی رتبه اول را در منطقه داریم و در تلاشیم که پا به پای کشورهای پیشرفته دنیا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد قنادی، معاون برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت وگو اظهار کرد: رادیو دارو یک داروی رادیواکتیو است که ذرات هسته ای از آن گسیل می شود.

وی افزود: اگر فردی مشکل مغزی اعم از خونریزی یا تومور مغزی پیدا کند دستگاهی به نام پت وجود دارد که عکسبرداری مغز را به صورت سه بعدی انجام می دهد اما تشخیص نهایی پزشک مستلزم این است که بیمار داروی رادیو اکتیو بخورد و این دارو هم در یک دستگاه به نام شتاب دهنده ذرات باردار واقع در کرج تولید می شود.

معاون برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید رادیو دارو مسیر کاملاً مشخصی را طی می کند، گفت: یک رادیو داروی دیگری هم وجود دارد که فلز است و در طبیعت وجود ندارد و به صورت مصنوعی تولید می شود.

این دارو با کیت های متعدد (ماده شیمیایی حامل رادیو ایزوتوپ) ترکیب می شود و در قسمت های مختلف بدن برای تشخیص انواع بیماری های سرطانی، پوکی استخوان و گرفتگی عروق قلب جایگزین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول ایران در تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی

رتبه اول ایران در تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی