مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-11اجتماعي

ماجرای تقلب در کنکور و راه یابی رتبه های شبهه دار به دانشگاه ها به کجا رسید؟


موضوع راه یابی رتبه های مشکوک یا شبهه دار کنکور 1400 و 1401 به دانشگاه به خصوص در رشته های پرطرفدار تجربی و پزشکی پس از گذشت ماه ها، مجددا و طی روزهای اخیر به یکی از مباحث چالشی پساکنکور تبدیل شده است؛ - موضوع راه یابی رتبه های مشکوک یا شبهه دار کنکور 1400 و 1401 به دانشگاه به خصوص در رشته های پرطرفدار تجربی و پزشکی پس از گذشت ماه ها، مجددا و طی روزهای اخیر به یکی از مباحث چالشی پساکنکور تبدیل شده است؛ موضوعی که علی رغم تکذیب مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و مسئولان قانون گذار، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر سال تعدادی از داوطلبان کنکور بعد از اعلام نتایج آزمون، به جای مشاهده وضعیت قبولی و رشته و دانشگاه مورد پذیرش با عبارت وضعیت علمی شما تحت بررسی و پس از آن نتایج به اطلاع داوطلب خواهد رسید روبه رو می شوند.

دلیل این مساله آن است که هر ساله سازمان سنجش به نتایج تعدادی از داوطلبان، بر اساس سوابق تحصیلی، نتایج داوطلبان در کنکور سال های گذشته، گزارش های حفاظت آزمون، بررسی های فنی و علمی داوطلب مشکوک می شود و تا مشخص شدن نتایج بررسی ها، نتیجه قطعی برای این داوطلبان اعلام نمی شود.

مشکوک اعلام شدن کارنامه داوطلب و برگزاری آزمون مجدد برای برخی داوطلبان اتفاق تازه ای نیست، اولین بار این موضوع را در ماجرای جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تقلب در کنکور و راه یابی رتبه های شبهه دار به دانشگاه ها به کجا رسید؟

ماجرای تقلب در کنکور و راه یابی رتبه های شبهه دار به دانشگاه ها به کجا رسید؟