مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 12:302023-06-23بين الملل

واکاوی یک سفر معنادار به تهران


ایران به عنوان محور هماهنگ کننده جریان مقاومت در منطقه، سعی داشته تا در قالب سفر اخیر رهبران ارشد 2 گروه حماس و جهاد اسلامی به تهران، تا جای ممکن همکاری ها و هماهنگی های میان این 2 گروه را تقویت و توان نظامی و سیاسی آنها را علیه رژیم صهیونیستی بسیج کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها-الف نوشت: اخیرا اسماعیل هنیه ، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، هر کدام در قالب هیأت هایی به ایران سفر کردند و رایزنی های مبسوطی را با مقام های ارشد کشورمان داشته اند.

در این میان، آنچه مهم به نظر می رسد، همزمانی سفر مقام های ارشد 2 جنبش مهم مقاومت فلسطینی به تهران است که در نوع خود حامل پیام های قابل توجهی است.

در این رابطه، به طور خاص می توان به 3 نکته مهم و محوری اشاره کرد.

  1: کنشگری فعال تهران جهت رفع اختلافات سیاسی و عملیاتی میان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در مدت اخیر، رژیم اسراییل در حملات خود به نوار غزه، تاکتیک خاصی را در پیش گرفته و سعی داشته با معرفی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عنوان گروهی که عامل اصلی تنش آفرینی از نوار غزه علیه اسراییل است، به نوعی این جنبش را محرک اصلی تجاوزات خود به منطقه مذکور معرفی کند و به دیگر گروه های فلسطینی نظیر حماس نیز این پیام را داده که اگر بخواهند به نفع جهاد اسلامی وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی یک سفر معنادار به تهران

واکاوی یک سفر معنادار به تهران