مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 00:052023-06-21اجتماعي

کودکان کار خارجی رد مرز می شوند؟


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه کودکان کار خیابانی در ایران از چند کشور خارجی هستند، گفت: رد مرز کودکان کار خارجی از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور صورت می گیرد اما بنده اطلاع دقیقی ندارم که رد مرزی صورت گرفته باشد.

-  گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس ـ مهدی امیری پور: سازمان بهزیستی می گوید 20 مرکز نگهداری از کودکان کار خیابانی در کشور وجود دارد که اقدامات حمایتی و توانبخشی برای کودکان و خانواده آن ها صورت می گیرد و تلاش می کند تا با افزایش سطح توانمندی خانواده، کودک را از دامان خیابان به آغوش خانواده بازگرداند.

این بخشی از اظهارات محمدرضا حیدر هایی، سرپرست پیشین دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با فارس است.

این مقام پیشین سازمان بهزیستی به آمار کودکان شناسایی شده در خیابان اشاره می کند و می گوید: 14هزار و 500 کودک کار خیابانی را در کشور شناسایی کرده ایم.

عمده کودکان در کارگاه های زیرزمینی و مشاغل دیگر در قبال مزد مشغول به کار هستند اما این 14هزار و 500 صرفاً کودک خیابانی هستند که به مشاغل کاذبی مانند فال فروشی، دست فروشی، وزن کشی و تکدی گری مشغول هستند.

وی آمار کودکان کار خیابانی اتباع خارجی را 80 درصد دانست و تأکید کرد که برخی از آنها از اتباع مجاز هستند و برخی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار خارجی رد مرز می شوند؟

کودکان کار خارجی رد مرز می شوند؟