مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 14:302023-07-15دانش

کدام نوشیدنی برای هیدراته نگه داشتن بدن بهتر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مطمئناً آب بهترین و در دسترس ترین گزینه برای نوشیدن است، اما بر اساس مطالعه ای از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند که واکنش های هیدراتاسیون چندین نوشیدنی مختلف را مقایسه کرده است، - وقتی تشنه هستید و به نوشیدنی نیاز دارید، کدام نوشیدنی برای هیدراته نگه داشتن شما بهتر عمل می کند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مطمئناً آب بهترین و در دسترس ترین گزینه برای نوشیدن است، اما بر اساس مطالعه ای از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند که واکنش های هیدراتاسیون چندین نوشیدنی مختلف را مقایسه کرده است، H2O بهترین نوشیدنی برای آبرسانی به بدن نیست.

محققان دریافتند که در حالی که آب (چه ساده و چه گازدار) انتخاب خوبی برای آبرسانی سریع به بدن است، نوشیدنی های حاوی کمی قند، چربی یا پروتیین عملکرد بهتری در حفظ آب بدن برای مدت طولانی تر دارند.

به گفته رونالد موگان، استاد دانشکده پزشکی سنت اندروز و نویسنده این مطالعه، دلیل این امر به نحوه واکنش بدن ما به نوشیدنی ها مربوط می شود.

یکی از عوامل که بر میزان هیدراته یک نوشیدنی تأثیر می گذارد حجم یک نوشیدنی معین است: هر چه بیشتر یک نوشیدنی معین را بنوشید، نوشیدنی سریعتر از معده شما تخلیه می شود و در جریان خون جذب می شود تا جایی که می تواند مایعات بدن را رقیق کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام نوشیدنی برای هیدراته نگه داشتن بدن بهتر است؟

کدام نوشیدنی برای هیدراته نگه داشتن بدن بهتر است؟