مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:382023-07-11بين الملل

نخست وزیر سوئد: از نتیجه دیدار با اردوغان بسیار خوشحالم


«اولف کریسترسن» نخست وزیر سوئد بعد از نشست سه جانبه با رییس جمهور ترکیه و دبیرکل ناتو در شهر ویلنیوس اعلام کرد که از این دیدار و نتیجه آن درباره عضویت سوئد در ناتو بسیار خوشحال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که خبرها از موافقت ترکیه با تسریع عضویت سوئد در ناتو حکایت دارد، نخست وزیر سوئد در آستانه نشست سران ناتو از نشست اخیر با رجب طیب اردوغان و نتیجه آن تمجید کرد.

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش از شروع اجلاس سران این ائتلاف در پایتخت لیتوانی ادعا کرده بود، رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه مخالفتش با تصویب عضویت سوئد در ناتو را کنار گذاشته و قبول کرده پروتکل مربوط به این عضویت را در سریع ترین زمان ممکن به پارلمان ترکیه بفرستد.

دبیر کل ناتو این ادعا را بعد از مذاکراتی که با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و اولف کریسترسن نخست وزیر سوئد پیش از برگزاری اجلاس ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی داشته، اعلام کرد.

اولف کریسترسن نخست وزیر سوئد روز سه شنبه (امروز) با حضور در جمع خبرنگاران در ویلنیوس دقایقی قبل از آغاز نشست ناتو درباره این نشست سه جانبه گفت: ما دیروز یک سری گام های مهمی در قبال عضویت سوئد به ناتو برداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سوئد: از نتیجه دیدار با اردوغان بسیار خوشحالم

نخست وزیر سوئد: از نتیجه دیدار با اردوغان بسیار خوشحالم