مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-19بين الملل

چرایی ماندگاری استولتنبرگ در ناتو


تسهیل الحاق سوئد به ائتلاف نظامی ناتو و همچنین هدایت واکنش ناتو در درگیری های اوکراین دلایلی بودند که باعث شد تا دبیرکلی ینس استولتنبرگ بار دیگر تمدید شود.

- تسهیل الحاق سوئد به ائتلاف نظامی ناتو و همچنین هدایت واکنش ناتو در درگیری های اوکراین دلایلی بودند که باعث شد تا دبیرکلی ینس استولتنبرگ بار دیگر تمدید شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدت زمان دبیرکلی ینس استولتنبرگ در ناتو قرار بود اکتبر 2022 پایان یابد اما برای یکسال دیگر و تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی تمدید شد.

اوایل ماه جاری میلادی، ائتلاف تصمیم گرفت تا بار دیگر برای یکسال دیگر این مدت را تمدید کند به این معنا که استولتنبرگ تا اول اکتبر 2024 در سمت دبیرکلی ناتو ابقا می شود.

وی دومین دبیرکل ناتو است که پس از جوزف لونز ، وزیر خارجه سابق هلند که از 1971 تا 1984 در سمت دبیرکلی ائتلاف بود، در این سمت می ماند و برای این مدت طولانی زمامدار ائتلاف است.

منابع نزدیک به مذاکرات در ناتو همچنین گفتند: اول از همه، مذاکرات هنوز برای نهایی کردن روند تایید سوئد برای عضویت در ناتو ادامه دارد و این مساله ای است که استولتنبرگ برایش تلاش فراوان به خرج داده بنابراین، متحدان توافق کردند که بهتر است مدت زمان دبیرکلی او تمدید شود تا بتواند کارش را به اتمام برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی ماندگاری استولتنبرگ در ناتو

چرایی ماندگاری استولتنبرگ در ناتو