مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 07:252023-06-27پزشكي

اپیدمی بیماری های دامی در لرستان نداریم/ وجود 800 هزار رأس دام عشایری


دو سال است که وضعیت استان از نظر بیماری های دامی آرام بوده و اپیدمی از بیماری های دامی در بین دام های سبک و سنگین نداریم.

- ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: دو سال است که وضعیت استان از نظر بیماری های دامی آرام بوده و اپیدمی از بیماری های دامی در بین دام های سبک و سنگین نداریم.

مصطفی زبردست در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان به واسطه اینکه بیش از 800 هزار رأس دام سبک عشایری دارد که معمولاً قشلاق را در اطراف شهرستان پلدختر و قسمت هایی از ایلام و خوزستان سپری می کنند عمدتاً فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان در سه ماهه پایانی سال در بین دام های عشایری متمرکز می شود.

وی ادامه داد: خیلی از دام های ما نوبت تزریق واکسن آن ها یک نوبته است و معمولاً در چهار مرحله واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله، تب برفکی و تب مالت جز اولویت های ما در ایمن سازی دام های عشایری هستند.

زبردست بیان کرد: کلیه خدمات ما به صورت رایگان در کنار آموزش و اطلاع رسانی بوده که تشخیص و بیماری یابی و مبارزه با انگل های خارجی بدن دام ها در زمانی که در مناطق قشلاقی هستند با اعزام اکیپ هایی به صورت رایگان در مناطق عشایری انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با زحماتی که همکاران ما در سطح استان انجام دادند دو سال است که وضعیت استان از نظر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اپیدمی بیماری های دامی در لرستان نداریم/ وجود 800 هزار رأس دام عشایری

اپیدمی بیماری های دامی در لرستان نداریم/ وجود 800 هزار رأس دام عشایری