مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 16:352023-07-11فرهنگي

کتاب «اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین» روانه بازار نشر شد


کتاب «اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین» اثر مجید مرادی است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 176 صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

- کتاب اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین اثر مجید مرادی است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 176 صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین اثر مجید مرادی است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 176 صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

محمدمهدی شمس الدین در باب نظام سیاسی، نظریه ای تأسیسی و گسسته از دیگر نظریات سیاسی در اندیشه اسلامی ارائه کرده و این نظریه مرکز توجه متفکران مسلمان (شیعه و سنی) قرار گرفته است.

برخلاف غالب نظریه های دولت که میان شهروند مسلمان و غیر مسلمان تمایز قائل است، این نظریه حقوق کامل شهروندی را برای همه افراد تابع دولت در نظر می گیرد و به همین دلیل ظرفیت بالایی برای مردم سالاری دینی فراهم می آورد.

این نظریه نه عنصر مردم را نادیده می گیرد، نه عنصر دین را منزوی می کند، بلکه ولایت را از آن امت می داند و نوعی نظارت و اشراف تئوریک و نیز ولایت قضایی را برای فقیه محفوظ می شمارد تا ضمانتی برای حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین» روانه بازار نشر شد

کتاب «اندیشه سیاسی محمدمهدی شمس الدین» روانه بازار نشر شد