مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 21:452023-07-21سياسي

ایران سفیر جدید سوئد را نمی پذیرد


به دستور رییس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام مؤثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی صورت ندهد، ایران سفیر جدید سوئد را نمی پذیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تصمیم کشورمان در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: سفیر سوئد ماموریتش در تهران پایان یافته است؛ لذا به دستور رییس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام مؤثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی صورت ندهد و اقدامی جدی برای برخورد با چنین فرد هتاکی انجام ندهد، ما سفیر جدید سوئد را که قرار بود طی روزهای آینده وارد ایران شود را نخواهیم پذیرفت و کماکان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران نیز به سوئد اعزام نخواهد شد.

وی افزود: این تصمیمی است که آقای رییس جمهور از من خواستند که انجام شود و به دولت سوئد این تصمیم اعلام شود که ما این اقدام را انجام دادیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در نشست سیاسی شورای معاونین نیز تصمیماتی را اتخاذ کردیم که در این رابطه من مایلم تاکید کنم که برخی کشورهای اسلامی از روز گذشته واکنش های خوبی را داشتند.

ما با وزرای خارجه کشورهای اسلامی در تماس و به دنبال این هستیم که یک رویکرد واحد، منسجم و مشترک از سوی کشورهای اسلامی برای مقابله با این حرکت و حفظ حرمت قرآن کریم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران سفیر جدید سوئد را نمی پذیرد

ایران سفیر جدید سوئد را نمی پذیرد