مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-16اقتصادي

بیش از 90 درصد کشت پاییزه و بهاره چهارمحال و بختیاری منطبق با تغییر الگوی کشت است


مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی سال زراعی جاری 23 محصول زراعی در برنامه تغییر الگوی کشت گنجانده شده است، گفت: بیش از 90 درصد کشت پاییزه و بهاره استان منطبق با الگوی تغییر کشت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: متناسب با تغییرات اقلیمی، نیازهای غذایی جامعه، وضعیت منابع پایه مانند آب و خاک ضرورت اجرای طرح تغییر الگوی کشت در کشور بیشتر شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی سال زراعی جاری 23 محصول زراعی در برنامه تغییر الگوی کشت گنجانده شده است، ادامه داد: بیش از 90 درصد کشت پاییزه و بهاره استان منطبق با الگوی تغییر کشت است.

وی افزود: امسال با اجرای طرح تغییر الگوی کشت برای کشت دانه های روغنی، چغندرقند و غلات شامل گندم و جو خدمات ویژه ای به کشاورزان پرداخت شد تا مشوقی برای کشت محصولات اساسی برای کشاورزان و کاهش سطح زیر کشت این محصولات باشد.

برزگر اضافه کرد: کشت برنج را در برخی مناطق استان ممنوع و یا محدود کردیم و صرفا در زمین های کنار رودخانه اجازه کشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان برنامه جهش تولید در 31 هکتار از دیم زارهای استان اجرا شد، عنوان کرد: همچنین توسعه کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد کشت پاییزه و بهاره چهارمحال و بختیاری منطبق با تغییر الگوی کشت است

بیش از 90 درصد کشت پاییزه و بهاره چهارمحال و بختیاری منطبق با تغییر الگوی کشت است