مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:052023-06-28اقتصادي

افزایش درآمدهای صندوق توسعه ملی با تنفس خوراک


برخورداری از امتیاز تنفس خوراک تأثیرچشمگیری بر جذابیت و اقتصاد پروژه داردکه می توان به کاهش دوره بازگشت سرمایه اشاره کرد،این امتیاز می تواندبازگشت سرمایه طرح هارا از 7سال به یک سال کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وجود منابع نفتی، قرارگیری در یک منطقه استراتژیک جغرافیایی و دسترسی آسان به بازارهای مصرف از جمله مزیت های ایران برای تولید و صادرات فرآورده های با ارزش نفتی است.

با این حال خام فروشی نفت و بی توجهی به ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه طی سالیان اخیر کشورمان را از عوائد زیادی محروم کرده است.

در این بین قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که سال 98 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد می تواند کمک مؤثری در هموار کردن مسیر توسعه ظرفیت پالایشی در ایران کند.

تنفس خوراک مهم ترین بند این قانون است که در واقع تسهیلات غیرنقدی است که از جانب صندوق توسعه ملی به پتروپالایشگاه ها اعطا می شود.

یعنی پتروپالایشگاه ها پس از بهره برداری به مدت یک سال از نفت در مخزن مانده، خوراک دریافت می کنند اما بهای آن را نمی پردازند، تا جایی که ارزش این خوراک دریافتی با هزینه احداث پتروپالایشگاه برابر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش درآمدهای صندوق توسعه ملی با تنفس خوراک

افزایش درآمدهای صندوق توسعه ملی با تنفس خوراک