مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-09سياسي

توصیه امام کاظم(ع) درباره تلاش و کوشش تام و تمام در فعالیت ها


روایتی از حضرت موسی بن جعفر وجود دارد و سندش، سند بسیار معتبری است و صحیح است که توصیه می فرمایند به «جدّیّت»؛ جدّیّت یعنی تلاشِ تام و تمام.

- روایتی از حضرت موسی بن جعفر وجود دارد و سندش، سند بسیار معتبری است و صحیح است که توصیه می فرمایند به جدّیّت ؛ جدّیّت یعنی تلاشِ تام و تمام.

، چندین سال منظم برگزار گردید به قرائت و تبیین و شرح یک حدیث می پرداختند.

احادیثی که با مضامین اخلاقی و اجتماعی و قابل استفاده برای عموم جامعه است و شرح حضرت آیت الله خامنه ای بر احادیث نیز حاوی نکات نو و کاربردی در سبک زندگی اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه 1396/06/19 با استناد به روایتی از امام جعفر (ع) به تبیین توصیه حضرت درباره تلاش تام و تمام می پردازند که در ادامه فیلم و متن این جلسه تقدیم مخاطبان می شود: عَن اَبِی الحَسَن (عَلَیهِ السَّلام) اَنَّهُ قالَ : عَلَیکَ بِالجِدِّ وَ لا تُخرِجَنَّ نَفسَکَ مِن حَدِّ التَّقصیرِ فی عِبادَهِ اللهِ وَ طاعَتِهِ فَاِنَّ اللهَ تَعالیٰ لا یُعبَدُ حَقَّ عِبادَتِه .

(1) عَلَیکَ بِالجِد این روایت از حضرت موسی بن جعفر است و سندش، سند بسیار معتبری است و صحیح است که توصیه می فرمایند به جدّیّت ؛ جدّیّت یعنی تلاشِ تام و تمام؛ [یعنی] هر چه می توانید تلاش کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه امام کاظم(ع) درباره تلاش و کوشش تام و تمام در فعالیت ها

توصیه امام کاظم(ع) درباره تلاش و کوشش تام و تمام در فعالیت ها