مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-07بين الملل

جزییات نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 2231


نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 و برجام در روز 15 تیرماه (6 جولای) به عرصه جدال میان دیپلمات های آمریکا و انگلیس با روسیه تبدیل شد که با دعوت از اوکراین در پی تکمیل سناریوی خود علیه برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، نشست دوره ای شورای امنیت درباره ایران باید ماه قبلی میلادی یعنی ژوئن و در دوره ریاست امارات برگزار می شد اما با فشار غرب به ویژه آمریکا و انگلیس، برگزاری این نشست به ماه جاری میلادی یعنی جولای (ژوییه) موکول شد که ریاست دوره ای برعهده لندن است.

نشست های شورای امنیت درباره روند اجرای قطعنامه 2231 و برجام هر شش ماه یکبار بصورت دوره ای برگزار می شود تا گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این باره بررسی و بحث شود.

هنگامی که باربارا وودوارد سفیر و نماینده دائم انگلیس جلسه را برای دعوت از اوکراین آغاز کرد، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه خطاب به او با اعتراض به دعوت از سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل گفت: چرا شما از اوکراین برای شرکت دعوت کرده اید درحالی که اوکراین عضو برجام نیست؟ سفیر انگلیس در پاسخ به سفیر روسیه گفت: پس از آنکه اوکراین درخواست خود را برای شرکت در این جلسه اعلام کرد، ما این درخواست را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 2231

جزییات نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 2231