مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 17:302023-07-08فرهنگي

پورغلامحسین: اتفاقِ خوب جشنواره تئاتر عروسکی، فرصت تماشای دیگر آثار است


مرجان پورغلامحسین، نویسنده و کارگردان نمایش «280مین شب سال» یکی از اتفاقات خوب جشنواره نمایش عروسکی را برنامه ریزی اجرایی آن می داند که فرصت تماشای آثار گروه های مختلف را به شرکت کنندگان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نوزهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک روزهای پایانی خودش را تجربه می کند، در این روزها به تماشای نمایش اثری نشستیم که روایتی کودکانه و عروسکی از جنگ داشت.

نمایش 280مین شب سال به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین روز سه شنبه (سیزدهم تیرماه) با استفاده از تکنیک میکروتئاتر در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک روی صحنه رفت.

پورغلامحسین، درباره داستان این نمایش گفت: این نمایش داستان یک پسر جوان اصفهانی است که به جنگ رفته و اکنون خاطرات 12 ساعت از زندگی خود را روایت می کند.

او با اشاره به اینکه دفاع مقدس از مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است، ادامه داد: جنگ عجیب ترین، تلخ ترین و بزرگ ترین اتفاق 50 سال گذشته این سرزمین است.

این هنرمند افزود: به نظرم، ما خیلی کم و یا ناقص به موضوع جنگ ایران و عراق پرداخته ایم.

تمام دوران کودکی من و هم نسلانم  با استرس و دغدغه جنگ گذشت و تاثیر این رویداد تلخ و تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران در زندگی ما این قدر زیاد بوده است که به شخصه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورغلامحسین: اتفاقِ خوب جشنواره تئاتر عروسکی، فرصت تماشای دیگر آثار است

پورغلامحسین: اتفاقِ خوب جشنواره تئاتر عروسکی، فرصت تماشای دیگر آثار است