مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 16:052023-06-30سياسي

اصلاح قوانین، حجم تولید پرونده های قضایی را کاهش می دهد


حجم پرونده ورودی به دستگاه قضا بسیار زیاد است و اگر قانون اصلاح شود علاوه بر کاهش تولید پرونده دقت قضات افزایش پیدا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چادگان حجت الاسلام سیدمحمود بنی جمالی امام جمعه شهرستان چادگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش و تبریک هفته قوه قضاییه به نیروهای خدوم این دستگاه در شهرستان اظهار داشت: یکی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت در جامعه است که کار دشواری است و آن روی اجرای عدالت مبارزه با فساد و مفسدین است که به راحتی اجازه اجرای عدالت نمی دهند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا نه باید بترسد و نه تطمیع و مرعوب شود، مبارزه با فساد مبارزه با اژدهای هفت سر است.

بنی جمالی به اجرای سند تحول قضایی اشاره کرد و بیان داشت: حجم پرونده ورودی به دستگاه قضایی بسیار زیاد است که عمده تولید این پرونده ها بخاطر ضعف قانون است، اگر اصلاح قانون صورت پذیرد، مانند قانون چک، حجم تولید پرونده ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه چادگان با بیان اینکه 50 درصد پرونده های ورودی به دادگاه شهرستان چادگان را دعواهای ملکی تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: با شروع به کار اداره ثبت اسناد و املاک و مشخص شدن حد و حدود املاک و زمین ها و ثبت اسناد، دعواهای ملکی و حجم ورودی پرونده کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قوانین، حجم تولید پرونده های قضایی را کاهش می دهد

اصلاح قوانین، حجم تولید پرونده های قضایی را کاهش می دهد