مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-08اجتماعي

30 مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره برداری می رسد


مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید به 305 هزار نفر می رسد، گفت: تا پایان سال جاری 30 مدرسه نوساز در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.

- علیرضا رحیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم طی سخنانی اظهار کرد: به دلیل افزایش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت به استان هرساله شاهد ورود حداقل 10 هزار دانش آموز جدید به مدارس استان قم هستیم و کمبود مدرسه و فضای آموزشی یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در استان محسوب می شود که با آن مواجه هستیم .

وی تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته 295 هزار دانش آموز در قم مشغول به تحصیل بودند که برای سال آینده پیش بینی می شود این آمار به 305 هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: حجم دانش آموزان حاضر در کلاس ها افزایش یافته و این باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای ما می شود که نارضایتی والدین را نیز به همراه دارد.

وی ابراز کرد: متاسفانه به دلیل کم توجهی به حوزه آموزش و پرورش در استان در دولت های قبلی، قم از لحاظ سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش آموز 1 متر از میانگین کشوری عقب است.

  رحیمی تاکید کرد: برای این مقدار دانش آموزی که به جمعیت دانش آموزان ما اضافه می شود سالانه نیازمند ساخت 30 مدرسه جدید هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره برداری می رسد

30 مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره برداری می رسد