مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 20:252023-07-03اجتماعي

حمله آفت به نخلستان های اصفهان


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 250 هکتار از نخلستان های 2 روستای خوروبیابانک تحت تاثیر آفت زنجرک قرار گرفته که سم پاشی زمینی در برخی از مناطق انجام شده است.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات سم پاشی و مقابله با آفت زنجرک درختان نخل در روستاهای گرمه و مهرجان شهرستان خور و بیابانک توسط عوامل اجرایی حفظ نباتات در حال انجام است.

وی افزود: 250 هکتار از نخلستان های این دو روستا تحت تاثیر این آفت قرار گرفته که سم پاشی زمینی در برخی از مناطق انجام شده است.

شیشه فروش بیان کرد: به منظور پیشگیری از تشدید خسارات از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست شده با اعزام تیم های فنی و تجهیزات مبارزه هوایی در راستای پیشگیری از سرایت آفت به مناطق دیگر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جلسه مدیریت بحران برای برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی و مشارکت کشاورزان و بخش های اجرایی در کنترل آفت کارشناسان حفظ نباتات استان و نماینده سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین عملیات مبارزه با آفت سن در 5 هکتار از تاغزارهای حوالی چوپانان شهرستان نایین در عرصه های طبیعی انجام و اقدامات کنترلی برای پیشگیری از ورود آفت به باغات و مزارع توسط مدیریت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله آفت به نخلستان های اصفهان

حمله آفت به نخلستان های اصفهان