مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-13بين الملل

«اسکالپ» فرانسوی در راه کی یف/ کرملین: پاریس اشتباه بزرگی کرد


یک نشریه فرانسوی با اشاره به تصمیم دولت این کشور برای ارسال موشک دوربرد موسوم به «اسکالپ»، به تشریح جزییات و توانمندی این موشک پرداخت.

- به نقل از الجزیره، نشریه فرانسوی لو نوول اوبزرواتور/لوبس با اشاره به تصمیم امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه برای ارسال نسل جدید موشک های دوربرد موسوم به اسکالپ به اوکراین، به بررسی جزییات و مزایای این موشک در بحبوحه ضدحملات کی یف علیه مسکو پرداخت.

ماکرون در بدو ورود به اجلاس ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، گفت که مساله مهم برای غرب، مخابره پیام حمایت از اوکراین و همچنین اتحاد ناتو است.

یک منبع نظامی فرانسوی هم با اشاره به تداوم حمایت نظامی فرانسه از کی یف گفته است که نخستین محموله موشک های دوربرد همین حالا به دست اوکراین رسیده است.

اطلاع رسانی ماکرون درباره ارسال این موشک به اوکراین چند ماه پس از آن صورت گرفت که لندن شروع به ارسال موشک برجسته خود موسوم به سایه طوفان به کی یف کرد.

اسکالپ چست؟ این موشک که با همکاری مشترک انگلیس و فرانسه ساخته شده، از طریق یک جنگنده پرتاب شده و بیش از 250 کیلومتر برد دارد و این بدان معناست که برد این موشک از تمام تسلیحات ارسالی غرب برای کی یف بیشتر است و اوکراین را قادر می سازد تا از فاصله ای نسبتا دور، نواحی شرقی را هدف قرار دهد؛ بخش هایی که هم اکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اسکالپ» فرانسوی در راه کی یف/ کرملین: پاریس اشتباه بزرگی کرد

«اسکالپ» فرانسوی در راه کی یف/ کرملین: پاریس اشتباه بزرگی کرد