مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 14:202023-07-04اقتصادي

رفع بی انضباطی ها در نظام پولی و بانکی به کمک دستگاه قضا


رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل رشد نقدینگی و مهار و کاهش تورم گفت: برای رفع بی انضباطی ها در نظام پولی و بانکی نیازمند همکاری دستگاه قوا هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا فرزین در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاق) که امروز با حضور رییس قوه قضاییه در بانک مرکزی برگزار شد گفت: خوشبختانه با اجرای این سامانه مهم که با همکاری بانک مرکزی و قوه قضاییه عملیاتی شده است دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و هدف اصلی آن هم تسهیل امور برای عموم مردم است.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه به راه اندازی سامانه های مختلف در بانک مرکزی برای حل شدن مشکلات مردم در آینده نزدیک اشاره کرد و ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون جدید چک با همراهی مجلس و قوه قضاییه گفت: امروز خوشبختانه با اجرای این قانون تعداد زندانیان چک برگشتی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته، به گونه ای که این تعداد از از روزانه 10 نفر در سال 96 به یک نفر در هر دو روز در سال 1401 و یک نفر در هر سه روز در سال 1402 کاهش یافته است.

فرزین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف بانک مرکزی اعم از انتشار پول، هدایت سیاست پولی، نظارت بر بانک ها، تأمین نظام های پرداخت و نظایر آن گفت: از دهه 90 با شروع تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشور، وظایف بانک مرکزی نیز افزوده شد و مواردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع بی انضباطی ها در نظام پولی و بانکی به کمک دستگاه قضا

رفع بی انضباطی ها در نظام پولی و بانکی به کمک دستگاه قضا