مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:012023-07-11بين الملل

نمایش اتحاد مقابل روسیه در نشست ناتو


خبر موافقت ترکیه با الحاق سوئد به ناتو عصر دوشنبه و تنها چند ساعت پس از فرود بایدن در پایتخت لیتوانی صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جو بایدن ، رییس جمهور ایالات متحده و رهبران ناتو پس از یک پیروزی بزرگ در عصر دوشنبه، زمانی که ترکیه با پیشنهاد سوئد برای پیوستن به این ائتلاف نظامی موافقت کرد، روز سه شنبه با احساس وحدت دوباره وارد اولین روز اجلاس سران ناتو می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی ان ان ، جو بایدن هنگام آغاز نشست دوجانبه با رییس جمهور لیتوانی گفت: آقای رییس جمهور به خاطر میزبانی این نشست تاریخی در زمان مهمی از شما متشکرم.

این اولین باری است که رهبران ناتو، 31 نفر، با یکدیگر دیدار خواهند کرد و مشتاقانه منتظر دیدار با عضو 32 ام با اضافه شدن سوئد هستیم.

من مطمئن هستم که این کار را انجام خواهیم داد.

رهبران در ویلنیوس، لیتوانی، برای یک اجلاس دو روزه گرد هم می آیند که می تواند به یکی از مهم ترین گردهمایی ها برای اتحاد نظامی ناتو در تاریخ مدرن تبدیل شود.

این نشست در حقیقت تهدیدی برای ولادیمیر پوتین رییس جمهور است و این در حالی است که پیش از این کارشناسان امنیت ملی هشدار داده بودند که عدم پذیرش سوئد به عضویت ناتو می تواند نشانه ای از شکاف در این ائتلاف باشد، خبر موافقت ترکیه با الحاق سوئد به ناتو عصر دوشنبه و تنها چند ساعت پس از فرود بایدن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش اتحاد مقابل روسیه در نشست ناتو

نمایش اتحاد مقابل روسیه در نشست ناتو