مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-17اجتماعي

تصمیم کبری برای کوکب!


سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی در حالی از تصویب نقشه گردشگری و چارچوب های طرح کوکبیه خبر داد که این منطقه چندین سال است در بلاتکلیفی به سر می برد.

- خبرگزاری فارس ـ حمیدرضا جلالی؛ سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی در حالی طی روزهای گذشته از تصویب نقشه طرح گردشگری و چارچوب های گردشگری دریاچه کوکبیه خبر داده که این منطقه چندین سال است که در بلاتکلیفی به سر می برد.

برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه قره چای طی 30 سال گذشته، منجر به پیدایش گودال های بزرگی در پنج کیلومتری شمال شازند شد که این گودال ها از اواخر سال 1394 به دنبال بارش های مناسب، دریاچه ای موسوم به کوکبیه را با عمق متوسط 17 متر و مساحت تقریبی 120 هکتار شکل داده است.

این دریاچه که در شمال شرقی اراک و در دشت شازند قرار دارد و پهنه آبی آن در حدفاصل کوه های راسوند و سفیدخانی واقع شده، چندین سال است به عدم نداشتن متولی در بلاتکلیفی به سر می برد و هیچ دستگاهی متولی آن نیست.

سال 95 و اظهارات مسوولان در سال 95 مدیر وقت املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی از تعیین تکلیف اراضی منطقه گردشگری کوکبیه شهرستان شازند خبر داده و اعلام کرده بود که اراضی منطقه گردشگری کوکبیه شهرستان شازند تعیین تکلیف می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم کبری برای کوکب!

تصمیم کبری برای کوکب!