مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-13بين الملل

تهاتر نفت عراق با گاز ایران؛ آمریکا بیکار نمی نشیند


یک تحلیلگر عراقی با اشاره به اینکه توافق نفت سیاه عراق در مقابل گاز ایران، برای آمریکا گران تمام می شود، گفت که واشنگتن ساکت نمی ماند و بازوهای خود را در عراق برای ملتهب کردن اوضاع داخلی به حرکت در می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حازم الباوی تحلیلگر سیاسی عراق، امروز (پنجشنبه، 13 جولای) در خصوص تحرکات آمریکا پس از توافق نفت مقابل گاز میان بغداد و تهران هشدار داد و بعید دانست که واشنگتن در قبال این توافق که راهی برای کنار گذاشتن دلار آمریکایی در مبادلات اقتصادی میان تهران و بغداد است، سکوت کند.

آمریکا طی ماه های اخیر با وجود تعهد عراق به پرداخت مستمر و بدون وقفه بدهی گازی به ایران، با ممانعت از رسیدن پول خرید گاز از ایران به تهران، از کارت تحریم ایران به عنوان سلاحی علیه عراق و مردمش استفاده کرد.

امری که موجب  شد ایران و عراق هر دو در راستای منافع مردم و کشور خود، گامهایی اتخاذ کنند.

به گفته وزیر برق عراق، ایران عرضه بیش از نیمی از گاز خود به نیروگاه های تولید برق عراق را متوقف کرد، امری که به کاهش عرضه برق در این کشور منجر شد.

  بغداد توضیح داد که بدهی ها به ایران را به طور کامل پرداخت کرده است، اما مسائل مربوط به بانک تجارت عراق است که تحریم های آمریکا مانع از انتقال وجوه به ایران می شود و بهای این مشکل را و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاتر نفت عراق با گاز ایران؛ آمریکا بیکار نمی نشیند

تهاتر نفت عراق با گاز ایران؛ آمریکا بیکار نمی نشیند