مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-18بين الملل

بیانیه شدیداللحن سوریه علیه فرانسه


به دنبال ورود غیرقانونی یک هیأت فرانسوی به شمال شرق سوریه و دیدار با گروه های جدایی طلب، وزارت خارجه سوریه بیانیه ای شدیداللحن علیه پاریس صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، به ورود غیرقانونی هیأتی از اعضای وزارت خارجه فرانسه به خاک سوریه واکنش نشان داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا ، یک مقام وزارت خارجه این کشور در واکنش به این اقدام گفت سوریه به شدت ورود غیرقانونی هیأتی از وزارت خارجه فرانسه به خاک خود را که نقض آشکار قوانین و پروتکل های بین المللی است، محکوم می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیدار هیأتی فرانسوی با گروه های جدایی طلب و جدایی خواه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و بار دیگر نقش خرابکارانه و دشمنی شدید فرانسه با سوریه و دست داشتن کامل  این کشور در تجاوزات علیه سوریه با حمایت از گروه های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب را نشان می دهد.

این مقام سوریه در ادامه یادآور شد که دولت فرانسه برای مبارزه با تروریسم باید با همکاری کشور سوریه اقدام کند و نه با همکاری گروه های جدایی طلب.

رسانه های محلی سوریه، هفته گذشته، خبر داده بودند هیأتی فرانسوی وارد شمال شرق سوریه شده و با شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه شدیداللحن سوریه علیه فرانسه

بیانیه شدیداللحن سوریه علیه فرانسه