مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:252023-06-24سياسي

جزییات ایده همکاری های منطقه ای به همسایگان جنوبی


جزییات مدون و مکتوب ایده مجمع گفتگو و همکاری های منطقه ای در آینده نزدیک به همسایگان جنوبی خلیج فارس ارائه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در صفحه اینستاگرام خود، ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشور های حوزه راهبردی خلیج فارس را بیش از هر زمان دیگر، لازم و ثمربخش دانست.

رییس دستگاه سیاست خارجی با تبیین جزییات سفر منطقه ای اش به چهار کشور حاشیه خلیج فارس نوشت: با نگاه به اهمیت همسایگان در سیاست خارجی کشور و درجهت تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم، کوتاه زمانی پس از میزبانی از وزیر خارجه عربستان سعودی و گفتگو های مفید انجام شده در تهران، عازم 4 کشور قطر، عمان، کویت و امارات در حوزه جنوبی خلیج فارس شدم.

آقای امیرعبداللهیان افزوده است: گفتگو با مقامات عالی رتبه و همتایانش در این کشور ها را بسیار مثبت، سازنده و برای همگان در دو سوی شمال و جنوب پهنه آبی راهبردی خلیج فارس امیدآفرین و نویدبخش فردایی بهتر، امن تر و شکوفاتر برای مردمانی است که پیوند های مودّت، محبّت و خویشاوندی میان آنان ریشه دار و عمیق است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این پیام با اشاره ضروری و ثمربخش بودن ایده ایران برای تشکیل مجمع گفتگو و همکاری های منطقه ای نوشته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ایده همکاری های منطقه ای به همسایگان جنوبی

جزییات ایده همکاری های منطقه ای به همسایگان جنوبی