مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 17:152023-07-18پزشكي

حیوان گزیدگی در خراسان جنوبی در حال افزایش است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هاری یکی از خطرناکترین بیماری های ویروسی است که در اکثر پستانداران از جمله سگ و گربه مشاهده می شود، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هاری یکی از خطرناکترین بیماری های ویروسی است که در اکثر پستانداران از جمله سگ و گربه مشاهده می شود، گفت: حیوان گزیدگی در سه ماه ابتدای امسال به هزار و 252 مورد در خراسان جنوبی رسید و روند افزایشی دارد.

مجید شایسته، امروز سه شنبه 27 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موارد مهم مرتبط با گزیدن، مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی برای انجام سرم و واکسیناسیون است تا با این روش از مرگ فرد پیشگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 2 هزار و 500 مورد حیوان گزیدگی و یک فوتی داشتیم که علت آن مراجعه دیرهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی بوده است، افزود: 95 درصد گزش ها توسط سگ انجام می شود و 60 درصد این آمار نیز از سوی سگ های صاحب دار بوده است لذا شهروندان باید واکسیناسیون را برای پیشگیری از هاری و بیماری های قابل انتقال جدی بگیرند.

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: انجام هر سرم و واکسیناسیون برای فرد بعد از گزش حیوان، هفت تا هشت میلیون تومان هزینه بر دولت تحمیل می کند که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیوان گزیدگی در خراسان جنوبی در حال افزایش است

حیوان گزیدگی در خراسان جنوبی در حال افزایش است