مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-02بين الملل

شباهت پلیس فرانسه و آمریکا در استفاده از خشونت


تحولات اخیر در فرانسه نشان داد که پلیس این کشور از نظر خشونت و نژادپرستی سیستماتیک در میان نیرو های پلیس به پلیس آمریکا شباهت زیادی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، فرانسه از سه شنبه گذشته تاکنون با موجی از اعتراض ها و ناآرامی ها مواجه شده که ناشی از تنش های طولانی مدت، اما سرکوب شده اقلیت های نژادی با سازمان های اجرای قانون در این کشور است.

وقایعی که فرانسه در پی تیراندازی مرگبار یک افسر پلیس به یک نوجوان 17 ساله الجزایری – مراکشی شاهد آن است، به بحران هایی که در اعتراض به نژادپرستی پلیس در آمریکا در پی قتل جورج فلوید ، شهروند سیاه‎پوست این کشور در سال 2020 رخ داد، بسیار شبیه است.

با وجود تفاوت های آشکار میان فرهنگ، نیروی پلیس و جوامع دو کشور فرانسه و آمریکا، تیراندازی مرگبار پلیس فرانسه و اعتراض های حدود یک هفته گذشته در این کشور نشان داد که چگونه این کشور مانند آمریکا با پیامد های نژادپرستی سیستمی و خشونت پلیس مواجه است.

اقلیت های نژادی فرانسه می گویند: ما فرانسوی محسوب نمی شویم، حتی اگر در فرانسه متولد شده باشیم؛ آن ها فقط به رنگ پوست ما نگاه می کنند؛ نژادپرستی پلیس سبب مرگ ما می شود؛ شمار زیادی از نیرو های پلیس از ایده های راست افراطی حمایت و پیروی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت پلیس فرانسه و آمریکا در استفاده از خشونت

شباهت پلیس فرانسه و آمریکا در استفاده از خشونت