مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-08بين الملل

کمیته سازمان ملل بازداشت جمعی معترضان در فرانسه را محکوم کرد


کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل گزارش ها درباره بازداشت جمعی معترضان در اعتراضات اخیر را محکوم کرد و خواستار ممنوعیت برخوردهای نژادپرستانه از سوی مجریان قانون شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل (CERD) متشکل از 18 کارشناس مستقل جمعه (هشتم ژوییه) در واکنش به قتل یک نوجوان الجزایری تبار در فرانسه به دست پلیس و اعتراضات پس از آن، درباره رفتارهای نژادپرستانه و استفاده بیش از حد از زور از سوی مجریان قانون ابراز نگرانی کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، این کارشناسان همچنین غارت و تخریب اموال عمومی و خصوصی و همچنین گزارش ها درباره دستگیری های گسترده و بازداشت جمعی معترضان در فرانسه را محکوم کردند.

  از سه شنبه 27 ژوئن (ششم تیر) که پلیس فرانسه یک نوجوان 17 ساله را به دلیل عدم پیروی از فرمان ایست مورد اصابت گلوله قرار داد و کشت، شهرهای فرانسه هر شب صحنه اعتراضات خشن و درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان، غارت و آتش سوزی بوده که در یکی دو شب اخیر از شدت آن کاسته شده است.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه پنجشنبه در جریان یک جلسه استماع در سنا اعلام کرد پلیس فرانسه و ژاندارمری در جریان ناآرامی های اخیر این کشور در اعتراض به قتل نائل، چهار هزار نفر را بازداشت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته سازمان ملل بازداشت جمعی معترضان در فرانسه را محکوم کرد

کمیته سازمان ملل بازداشت جمعی معترضان در فرانسه را محکوم کرد