مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-12سياسي

نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی برگزار شد.


نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی به همت مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین و با همکاری دادگستری کل استان قزوین و دبیرخانه سومین همایش بین المللی عدالت ترمیمی دانشگاه تربیت مدرس ظهر سه شنبه 20 تیرماه در سالن سردار سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین دکتر محمد فرجی ها، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست گفت: شاه بیت مقوله عدالت ترمیمی بخشش است و بر خلاف اصول عدالت کیفری که ریشه در غرب دارد به شهادت بنیانگذاران این مقوله از آموزه های شرقی به خصوص جوامع اسلامی برداشت شده است.

وی گفت: در فرآیند عدالت کیفری بزهکار در معرض شرمساری قرار می گیرد چون در فرآیند گفتگو و تعامل با بزه دیده یا خانواده او متوجه می شود که چه آسیبی به آنها وارد کرده است و این کاری است که در دادگاه و چارچوب عدالت کیفری نمی توان انجام داد چرا که شرمساری در محیط دادگاه و با دستنبد و لباس زندان مخرب است اما در محیطی مناسب و شرایط برابر تاثیر سازنده دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حوزه عدالت ترمیمی جامعه به مراتب جلوتر از دستگاه قضایی است و به طور مثال در جوامع سنتی مداخلات جامعه در پرونده های قتل و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی برگزار شد.

نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی برگزار شد.