مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 13:152023-06-27پزشكي

باور اشتباه «اعتیاد درمان نمی شود» را کنار بگذارید/چه کسانی مستعد «اعتیاد» هستند؟


مدیر گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تصور این مسئله که اعتیاد قابل درمان نیست باور اشتباهی است، گفت: اگر ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر کشور به صورت درست و منطبق با موازین علمی اجرا شود، - باور اشتباه اعتیاد درمان نمی شود را کنار بگذارید/چه کسانی مستعد اعتیاد هستند؟ مدیر گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تصور این مسئله که اعتیاد "قابل درمان نیست" باور اشتباهی است، گفت: اگر ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر کشور به صورت درست و منطبق با موازین علمی اجرا شود، بخشی از معتادین نجات می یابند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدباقر صابری زفرقندی با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری مغزی است که به صورت ناخوشی های ذهنی و اختلالات رفتاری خودش را نشان می دهد، گفت: اعتیاد می تواند به صورت اعتیاد رفتاری باشد و یا در قالب وابستگی به یک ماده خاص که ما آن را به عنوان مواد اعتیادآور و یا مواد مخدر می شناسیم، ظهور کند.

وی با بیان اینکه برخی نظریه پردازان معتقد هستند که عده ای از افراد استعداد و زمینه لازم برای ابتلا به اعتیاد را دارند، تصریح کرد: یعنی افرادی در طی مراحل رشد روانی و جسمی که از دوران جنینی شروع می شود و در دوران نوزادی، کودکی و نوجوانی ادامه می یابد، دچار نواقصی می شوند که آنها را برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باور اشتباه «اعتیاد درمان نمی شود» را کنار بگذارید/چه کسانی مستعد «اعتیاد» هستند؟

باور اشتباه «اعتیاد درمان نمی شود» را کنار بگذارید/چه کسانی مستعد «اعتیاد» هستند؟