مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-16اقتصادي

قطب کشاورزی ایران گرفتار مشکلات/ مرغداران پشیمان و باغداران نالان


چالش های فراروی زیرشاخه های بخش کشاورزی در مازندران سبب شده تا تولیدکنندگان و فعالان این بخش با سیلی صورتشان را سرخ نگه دارند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: هزینه های بالای تولید از یک سو و وضعیت نابسامان نهاده ها، بالابودن قیمت سم و کود از جمله مشکلات فعالان بخش کشاورزی به شمار می رود و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

مازندران قطب تولیدات کشاورزی و باغی است و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد، این در حالی که فعالان آن با چالش های زیادی روبرو هستند.

سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در مازندران تولید می شود و این استان 11 درصد مرغ کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

هزینه های سرسام آور تولید مرغداران را پشیمان کرده است محمد اکبری رییس اتحادیه مرغداران شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در گفتگو با خبرنگار مهر از وضعیت تولید مرغ اظهار پشیمانی کرد، افزود: 32 سال در این بخش تولید کننده هستم و با هزینه های سرسام آور تولید مرغ و وضعیت نابسامان این بازار، پشیمان هستم که در بخش فعالیت می کنم.

وی اضافه کرد: دولت می گوید برای تولید جوجه یک روزه، مولفات دولتی به تولید کننده می دهیم اما تا کنون ما چیزی ندیدیم و همه نیازهایمان را آزاد خریداری می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب کشاورزی ایران گرفتار مشکلات/ مرغداران پشیمان و باغداران نالان

قطب کشاورزی ایران گرفتار مشکلات/ مرغداران پشیمان و باغداران نالان