مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:202023-07-28اجتماعي

عزاداری محرم به وقت عاشورا/آذربایجان غربی عزادار ثارالله شد


روایت عاشورا و عزاداری مردم آذربایجان غربی حکایت اردات است، ارادتی که از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان موج می زند،اینجا تمام قد به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ایستاده اند.

- ارومیه - روایت عاشورا و عزاداری مردم آذربایجان غربی حکایت اردات است، ارادتی که از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان موج می زند،اینجا تمام قد به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ایستاده اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: امروز عاشوراست و شهر غم گرفته و سیاهپوش گویا به پا خواسته تا زبان همه انسان هایی باشد که فریاد هَل مِن ناصر یَنصُرُنی را سر دهند، امروز عاشوراست و شهر سیاهپوش به عزای سالار شهیدان و امام آزادگان جهان ایستاده است تا لبیکی به بلندای تاریخ بگوید.

امروز قصه محرم به سرها رسیده است، صدای طبال ها دم به دم بلندتر می شود، کاش به ظهر امروز نرسیم و کاش ظهر عاشورا هرگز فرا نمی رسید و این دل خون هزار پاره نمی شد و خورشید بر سر نیزه ها طلوع نمی کرد.

امروز با نزدیک شدن به ظهر عاشورا عزاداری ها در تمامی شهرها به خصوص ارومیه به اوج خود رسیده است، تشکیل دستجات منظم سینه زنی و دسته زنی و طنین نوای لبیک یا حسین (ع) و یا ابوالفضل العباس (ع) امروز فضای شهرهای آذربایجان غربی غرق ماتم و عزا کرده و مردم آمده اند تا بار دیگر به یاد شهدای دشت کربلا فریاد عزت و آزادی سردهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری محرم به وقت عاشورا/آذربایجان غربی عزادار ثارالله شد

عزاداری محرم به وقت عاشورا/آذربایجان غربی عزادار ثارالله شد