چالش های معلمی در دنیای صفر و یک ها/ چالش دوم: دام شبه علم«شبه علم» گزاره ای به ظاهر منطقی و گاه متکی بر حقایق و تجربیات عمومی است که اثبات یا رد آن به سادگی ممکن نیست. حتی ما معلم ها هم در فضای مجازی بارها به دام اطلاعات «شبه علمی» می افتیم. - حسین غفاری، معلم و پژوهشگر تربیت رسانه ای زمانه عوض شده است! نه دیگر بچه ها آن بچه های قدیم اند، نه مدرسه فقط محدود به دیوارهای سنتی اش مانده است! حالا رسانه ها رقیب جدی مدرسه برای تعلیم و تربیت بچه ها شده اند. پس چرا معلم ها باید محدود به ابزارهای سنتی شان بمانند؟ بچه ها از ما معلم ها انتظار دارند هم پایشان در دنیای صفر و یک ها بدویم و دستشان را بگیریم. آیا ما آماده ایم؟ در یادداشت قبل به چالش اول، با موضوع محرمانگی داده ها پرداختیم. در این یادداشت موضوعی مطرح شده است که هر روز با آن سر و کار داریم. چطور اراجیف و عجایب را از هم تمیز دهیم؟ دنیای صفر و یک ها دنیای اطلاعات است. حجم اطلاعات موجود در وب هم بسیار فراتر از حد تصور ماست. این اطلاعاتِ انبوه اگر به درستی انتخاب و دسته بندی و جستجو و استفاده شوند، در آموزش و یادگیری بسیار مفید و مؤثر خواهند بود. اما چطور باید این کار را کرد؟ وقتی با اطلاعاتِ انبوه سر و کار دارید، جدا کردن درست از غلط ، شوخی از جدی و راست از دروغ بسیار مشکل است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |