مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-08پزشكي

ابزار جدیدی برای شناسایی سرطان و ویروس ها


یک فناوری نوآورانه در طیف وسیعی از زمینه های پزشکی، از جمله تشخیص نشانگر پروتیین سرطان و تشخیص بالینی عفونت های تنفسی کاربرد دارد.

- یک فناوری نوآورانه در طیف وسیعی از زمینه های پزشکی، از جمله تشخیص نشانگر پروتیین سرطان و تشخیص بالینی عفونت های تنفسی کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس، پژوهشگران دانشگاه استنفورد یک زیست تراشه کوچک متشکل از بلوک های سیلیکونی ساخته اند که پتانسیل انجام غربالگری ژنتیکی سریع هزاران مولکول را دارد.

این ابزار می تواند بیش از 160 هزار مولکول مجزا را در فضای یک سانتی متر مربعی شناسایی کند.

این فناوری نوآورانه در طیف وسیعی از زمینه های پزشکی، از جمله تشخیص نشانگر پروتیین سرطان و تشخیص بالینی عفونت های تنفسی کاربرد دارد.

توسعه این ابزار جدید اکثر حسگرهای آزمایش ژنتیکی به نظارت بر جذب نور یا انتشار از مولکول های هدفمندی که برای اتصال به ژن هدف طراحی شده اند، وابسته هستند.

این روش ها از واکنش زنجیره ای پلیمراز برای تولید کپی های متعددی از هدف قبل از تلاش برای شناسایی آن استفاده می کنند که هزینه و مدت زمان آزمایش را افزایش می دهد.

علاوه بر این، حسگرهای غربالگری ژنتیکی قبلی قادر به شناسایی طیف گسترده ای از ترکیبات هدف نیستند و برای شناسایی توالی هدف نیاز به برچسب گذاری نوری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار جدیدی برای شناسایی سرطان و ویروس ها

ابزار جدیدی برای شناسایی سرطان و ویروس ها