مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-18بين الملل

مجوز آمریکا به دو کشور برای ارائه جنگنده به اوکراین


یک مقام آمریکایی می گوید واشنگتن به دانمارک و هلند مجوز داده که تعدادی از جنگنده های اف-16 خریداری شده از این کشور را برای اوکراین ارسال کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، باوجود مخالفت های تعداد زیادی از متحدان آمریکا با ارائه جنگنده به اوکراین برای جنگ با روسیه، واشنگتن دوباره در اقدام نمایشی دیگری، به دو کشور اجازه ارسال جنگنده های اف-16 به کی یف را داد.

یک مقام آمریکایی بامداد امروز (جمعه) گفت که کاخ سفید با ارائه جنگنده های اف-16 توسط هلند و دانمارک به کی یف، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی، موافقت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این شخص نوشت، واشنگتن به دانمارک و هلند تضمین های رسمی داده که درخواست های انتقال اف-16 به اوکراین را تسریع خواهد کرد.

ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز در واکنش به خبر گفت: ما از تصمیم آمریکا برای هموار کردن راه ارسال جنگنده های اف-16 به اوکراین استقبال می کنیم.

اکنون، این موضوع را با شرکای اروپایی خود بیشتر مورد بحث قرار می دهیم .

طبق این گزارش، دانمارک و هلند اخیراً این تضمین ها را درخواست کرده بودند و آمریکا نیز به عنوان سازنده و مالک فناوری اف-16، باید انتقال این هواپیماهای جنگی از متحدان خود به اوکراین را تایید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز آمریکا به دو کشور برای ارائه جنگنده به اوکراین

مجوز آمریکا به دو کشور برای ارائه جنگنده به اوکراین