مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-27اقتصادي

راه اندازی 2 مرکز ملی «گرافین» و «سوخت پاک هیدروژن» در کشور


رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی «مرکز ملی گرافین» و «مرکز ملی سوخت پاک هیدروژن» در کشور خبر داد.

- راه اندازی 2 مرکز ملی گرافین و سوخت پاک هیدروژن در کشور رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی مرکز ملی گرافین و مرکز ملی سوخت پاک هیدروژن در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن زمانیان در در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: کار بزرگی در کشور انجام گرفته است؛ زیرا اگر ما حدودا 30 هزار مگاوات توان مصرفی در حوزه سرمایش را در نظر بگیریم، حدود 5 تا 7 هزار مگاوات آن مصرف چیلر است که اگر استانداردگذاری شود، پیش بینی می کنیم حدود 30 مگاوات سالانه از افزایش مصرف برق جلوگیری می شود.

کمانی گفت: موضوع اصلی مورد بررسی در این جلسه موضوع بهینه سازی انرژی است، ما مسأله ناترازی انرژی را در کشور داریم که این ناترازی در بخش خانگی به طور محسوس مشهود نیست، اما در بخش های دیگر مقداری نیاز به برنامه ریزی دارد.

در سال گذشته پیک مصرف شبکه برق حدود 69500 مگاوات بوده است که این مقدار در سال 1402 تاکنون به 72500 مگاوات در چندروز اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای این مساله، موضوع استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه های جدید است، اما راهکار مفیدتر که سرمایه گذاری کمتری را می طلبد، پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 2 مرکز ملی «گرافین» و «سوخت پاک هیدروژن» در کشور

راه اندازی 2 مرکز ملی «گرافین» و «سوخت پاک هیدروژن» در کشور