مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-07اقتصادي

اعطای یارانه انرژی به متانولی ها فقط با توسعه زنجیره ارزش


یک کارشناس انرژی به بیان توضیحاتی درباره لزوم اصلاح رویه اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی های متانولی پرداخت و گفت: اعطای این یارانه منجر به بروز فساد و عدم تحرک شده است.

- سعید میرترابی کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، درباره میزان منطقی بودن اعطای یارانه انرژی ارزان به پتروشیمی های متانولی و در مقابل خام فروشی این پتروشیمی ها گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون ما با آن مواجه هستیم این است که سوخت و خوراک پالایشگاه ها را به صورت یارانه ای اعطا شده است این مسئله طبیعتاً انگیزه را برای پتروشیمی های متانولی که اقدام به توسعه زنجیره ارزش خود کنند کاهش می دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اعطای یارانه انرژی ارزان به عنوان خوراک به پتروشیمی های متانولی از یک طرف می تواند فساد ایجاد کند از سوی دیگر وقتی این خوراک در بازار آزاد به صورت گران تر به فروش می رسد و منجر به عدم شفافیت در عملکرد این پتروشیمی های متانولی می شود که هم اکنون ما با این عدم شفافیت روبرو هستیم.

میر ترابی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولاً هم این عدم شفافیت با میزانی از فساد روبرو است.

وقتی این پتروشیمی های متانولی این خوراک را مدت ها به صورت یارانه ای دریافت کرده اند به همین دلیل کالایی که تولید کرده اند را به عنوان سود نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای یارانه انرژی به متانولی ها فقط با توسعه زنجیره ارزش

اعطای یارانه انرژی به متانولی ها فقط با توسعه زنجیره ارزش