مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:052023-07-23اجتماعي

تاراج منابع آب در پایتخت کشاورزی ایران+ فیلم


در سایه بی توجهی متولیان حوزه آب و خاک در پایتخت کشاورزی ایران، کشت های آب بَر همچنان تداوم و منابع آب به تاراج می رود،کشت هایی که در کنار سدسازی های افراطی و احداث کارخانجات آب بَر در مناطق خشک، - خبرگزاری فارس؛ شیراز، آمنه سپهر: پیکر زمین چاک چاک، ذخیره سدها خالی، نفس زراعت گرفته و هزاران هکتار از گندم های دیم در استان فارس بر اثر بارش کم باران خسارت صدردصدی دیدند، تازیانه های خشکسالی تا میتوانست بر پیکر نحیف کشاورزی این خطه از کشور نشست، اما با همه این سیاه روزی ها، هنوز که هنوز است کشاورزان این استان دست از کشت های آب دوست بر نداشته اند و متولیان نیز دست روی دست گذاشته و با بی توجهی به فراهم کردن زیرساختهای الگوی کشت، همنوا با مرثیه آب شده اند.

    اینجا فارس است، استانی که لقب پایتخت کشاورزی ایران را یدک می کشد، همان استانی که حالا از فرط تشنگی گلوی زمینهای زراعی اش خشکیده و نفس هایش به شمارش افتاده است.

  در این منطقه از جغرافیای کشور که 90درصد از منابع آب دربخش کشاورزی، 8 درصد شرب و 2 درصد در بخش صنعت وخدمات مصرف می شود،دستِ منابع آب  خالی شده است.

حیات کشاورزی در گروی تغییر الگوی کشت  وقوع چندین سال خشکسالی و قهر طبیعت باعث شده تا بارش های نه چندان مطلوب پاییزه و زمستانه نتواند گلوی خشکیده سفرهای آب زیر زمینی این است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاراج منابع آب در پایتخت کشاورزی ایران+ فیلم

تاراج منابع آب در پایتخت کشاورزی ایران+ فیلم