مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 22:002023-08-22سياسي

تراژدی یک صندوق بازنشستگی و اعتراض


گروهی از بازنشستگان سازمان گسترش و نوسازی در صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز خواستار ورود سریع نهاد های نظارتی به نحوه هزینه کرد و هدر دادن اموال بازنشستگان، انتصابات و عملکرد مدیریت جدید صندوق بازنشستگی آینده ساز شدند.

صندوق بازنشستگی آینده ساز یکی از 18 صندوق بازنشستگی کشور است که در ذیل سازمان گسترش و نوسازی قبل از انقلاب توسط شخصیت های ممتازی نظیر رضا نیازمند تاسیس شد.

این صندوق در طول 50 سال گذشته موفق شده بود که در بین صندوق های بازنشستگی وضعیت ممتاز و پایداری برای خود مهیا کند، اما تراژدی این صندوق از زمانی آغاز شد که اساسنامه این صندوق ذیل وزارت رفاه تعریف شد و صندوق که در 5 دهه گذشته به صورت خصوصی اداره می شد به ناگاه همانند سایر بخش های اقتصادی با ورود دولتی ها دچار مخاطره گردید.

البته این اتفاق ناخوشایند در دولت گذشته رخ داد، اما به مرور تبعات دولتی شدن صندوق کار را به جایی کشاند که امروز گروهی از بازنشستگان این صندوق به صورت منسجم نسبت به شکایت در خصوص اساسنامه دولتی صندوق در دیوان عدالت اداری و بازگشت به اساسنامه سابق اقدامات لازم را به عمل آوردند.

بازنشستگان صندوق آینده ساز نسبت به سوابق اجرایی تیم مدیریتی فعلی صندوق از مدیرعامل بی تجربه گرفته تا هیات مدیره صندوق معترضند و معتقدند حساسیت های لازم از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی یک صندوق بازنشستگی و اعتراض

تراژدی یک صندوق بازنشستگی و اعتراض