مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-09اجتماعي

پدیده ای خزنده که پس از 30 سال خود را در تربت جام نشان داد


خشکسالی پدیده خزنده ای است که از حدود 30 سال قبل هشدارهای لازم در خصوص آن داده شده و اکنون به مرور دارد آثار خود را می گذارد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره هواشناسی تربت جام گفت: خشکسالی پدیده خزنده ای است که از حدود 30 سال قبل هشدارهای لازم در خصوص آن داده شده و اکنون به مرور دارد آثار خود را می گذارد.

سبحان زمانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از سه سال قبل وضعیت بارش ها در این شهرستان مناسب نیست و هر ساله میزان بارندگی ها کاهش پیدا می کند، افزود: میزان بارش ها از ابتدای امسال تاکنون در تربت جام کمتر از 100 میلیمتر بوده است.

وی عنوان کرد: تداوم کاهشی بودن بارش ها موجب شده با خشک سالی های نگران کننده ای در شهرستان مواجه باشیم، بارش های کمتر از نرمال موجب از بین رفتن پوشش گیاهی شده است.

رییس اداره هواشناسی تربت جام خاطرنشان کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی و خشکسالی های چند سال اخیر موجب شده که با کمترین باد در شهرستان گرد و خاک داشته باشیم.

وی چرای بی رویه دام و کاهش بارش ها را از دیگر عوامل گرد و خاک در منطقه دانست و تصریح کرد: امسال به نسبت سال قبل در خردادماه 2.

7 درجه در شهرستان تربت جام افزایش دما داشته ایم.

زمانی با بیان اینکه در شهرستان دچار خشکسالی شدید هستیم، عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون کمتر از 90 میلیمتر بارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده ای خزنده که پس از 30 سال خود را در تربت جام نشان داد

پدیده ای خزنده که پس از 30 سال خود را در تربت جام نشان داد