مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-21سياسي

کانون های تولید پرونده باید شناسایی و کنترل شود


رییس کل دادگستری یزد با اشاره به افزایش 10درصدی ورودی پرونده های دادگستری استان در سال جاری گفت: باید کانون های تولید پرونده شناسایی و در راستای مدیریت و اصلاح موضوع از ریشه اقدام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار داشت: رشد جمعیت، افزایش مهاجرت ها، برخی از چالش مالی و اقتصادی کلان در کشور و شکل گیری جرائم نو ظهور با رشد تکنولوژی های روز و عدم اگاهی برخی مردم از قوانین و مقررات، موجب افزایش تولید پرونده های قضایی می شود که باید برای این موضوع ریشه ای چاره اندیشی کرد.

وی، عدم تناسب اعتبارات با ماموریت های محوله قوه قضاییه، کمبود فضای فیزیکی، منابع انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری قوه قضاییه را یاد آور شد و اظهار داشت: نمی توان میزان افزایش ورودی پرونده ها را تنها با ترمیم نیروی انسانی جبران کرد و این موضوع منجر به فرسایش نیروی انسانی و کاهش انگیزه می شود بلکه باید به دنبال ریشه یابی مسائل به صورت علمی و عملیاتی بود.

رییس کل دادگستری استان یزد، آسیب شناسی موضوعات با فراوانی بالا در تشکیل پرونده های قضایی را خواستار شد و تأکید کرد: باید کانون های تولید پرونده را شناسایی و با اصلاح امور، تدابیر ویژه و تغییر فرایندها نسبت به شکل گیری پرونده ها اتخاذ تصمیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون های تولید پرونده باید شناسایی و کنترل شود

کانون های تولید پرونده باید شناسایی و کنترل شود